Publikationen

Monografie

Köhler, C. & Jost, P. (2017): Tarifkonflikte in den Medien – Was prägt die Berichterstattung über Arbeitskämpfe? Frankfurt am Main. (download)

 

Herausgeberschaft

Ziegele, M., Springer, N., Jost, P., & Wright, S. (2017). Online User Comments across News and Other Content Formats: Multidisciplinary Perspectives, New Directions. Studies in Communication and Media. (open Access)

 

Aufsätze (peer reviewed)

Koehler, C. & Jost, P. (2019). Revealing the Hybrid Patterns: Conflict Coverage as a Product of a Commercial and a Normative Media Logic. The International Journal of Press/Politicsdoi: 10.1177/1940161218821802

Maurer, M., Jost, P., Haßler, J., & Kruschinski, S. (2019) Auf den Spuren der Lügenpresse. Zur Richtigkeit und Ausgewogenheit der Medienberichterstattung in der „Flüchtlingskrise“. Publizistik doi: 10.1007/s11616-018-00466-y

Ziegele, M., Jost, P., Bormann, M., & Heinbach, D. (2018): Journalistic counter-voices in comment sections: Patterns, determinants, and potential consequences of interactive moderation of uncivil user comments. Studies in Communication and Media, 7(4), 525-554. doi: 10.5771/2192-4007-2018-4-525

Jost, P. & Koehler, C. (2018). Who shapes the news? Analyzing journalists’ and organizational interests as competing influences on biased coverage. Journalism, doi: 10.1177/1464884918788270

Maurer, M., Jost, P., Pfoh, M., Porath, M., & Wilke, L. (2018). Motivierte Zweifel. Wie die Voreinstellungen der Rezipienten zum Berichterstattungsgegenstand ihre Wahrnehmung der Medienglaubwürdigkeit beeinflussen. Medien & Kommunikationswissenschaft, 66(3), 302-319. doi: 10.5771/1615-634X-2018-302

Porten-Cheé, P., Haßler, J., Jost, P., Eilders, C., & Maurer, M. (2018). Popularity cues in online media: Theoretical and methodological perspectives in political communication research. Studies in Communication and Media, 7(2), 208-230. doi: 10.5771/2192-4007-2018-2-80

Ziegele, M., Springer, N., Jost, P., & Wright, S. (2017). Editorial: Online user comments across news and other content formats: Multidisciplinary perspectives, new directions. Studies in Communication and Media, 6(4), 315–332. doi: 10.5771/2192-4007-2017-4-315

Ziegele, M. & Jost, P.B (2016): Not Funny?! The Effects of Factual versus Sarcastic Journalistic Responses to Uncivil User Comments. Communication Research.

Jost, P., Sülflow, M., & Maurer, M. (2015). „Das können Sie morgen in der Zeitung lesen“ – Wie die Massenmedien über die Generaldebatten im Bundestag berichten und wie die Politik darauf reagiert. Publizistik, 61(1), 5-20. doi: 10.1007/s11616-015-0225-9